sunnuntai 19. heinäkuuta 2009

Köyhän elämätää

(alunperin 9.7.2009)

Tuossa reilu viikko taaksepäin sain laajakaistaoperattoriltani laskun, missä yllättäen oli 1.7. alkaen nostettu liittymähintaa 3€ / kk. Siis ilman hk ennakkoilmoitusta, mikä on mainittu sopimusehdoissa.

Asiasta hivenen hikeentyneenä otin yhteyttä ko operaattoriin ja pyysin, että he vaihtaisivat kiinteän liittymäni mobiililaajakaistaan.

Eihän tuo heille sovi niin yksinkertaisesti (Maksaisin n. 15€ vähemmän kuukaudessa). Minulle neuvottiin: irtisano nykyinen liittymäsi ja tee erillinen sopimus mobiililaajakaistasta.

Hipheijjaa: kun satun olemaan työttömönä ja silleen, halusi operattorini mobiililiittymästä 300€ takuumaksun, siis liittymästä, joka olisi ollut minulle nykyistä 15€ halvempi kuukausittain...

Ostin sitten Prepaidliittymän, jonka käyttöohjeissa on mainittu: 'aseta tikku koneen vapaaseen USB-liitäntään, jolloin tikulla oleva opastusohjelma käynnistyy automaattisesti ja asentaa mobiililaajakaistan hallintaohjelman koneellesi ja tällä ohjelmalla voit ladata arvosetelin 1 kk rajoittamattoman nettiyhteyden'.

Kävikö näin: Ei! Minulla kun sattuu olemaan koneillani Linuxpohjainen ubuntukäyttöjärjestelmä. Operaattorin asiakaspalveusta saan vain vastauksen 'Asiakaspalvelumme on tilpäisesti ruuhkautunut'. Se pitäisi vaihtaa muotoon: 'asiakaspalvelumme on jatkuvasti tukossa. Älä yritä enää soittaa.'

Nooh kuitenkin: tiedän miten toimia, mutta haluaisin tietää josko nuo asiakaspalvelun ihmiset tietävät, miten toimitaan linux-ympäristössä.

Tällaista tänään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Heip.
Olen kiitollinen palautteestasi.
Toivon mukaan en ole kirjoitellut mitään epäasiallista tai loukkaavaa. KH