sunnuntai 19. heinäkuuta 2009

Heinäkuuta

(alunperin julkaistu 5.7.)

Heinät ovat jo kohta kukintansa kukkineet ja siitepölynsä pölläyttäneet. Pujo vasta aloittelee ja jatkaa tuonne syys-lokakuun vaihteeseen.

Miksi tällaisia kirjoittelen?

En kadehdi niitä, joilla on heinänuhaa. Itse olin lapsena todella allerginen käytännössä kaikille siitepölyille.

Sain siedätyshoitoa 13-17 vuotiaana talvisin ja se auttoi tiettyihin kasveihin, mutta edelleenkin minulle on pahin toukokuu, jolloin mänty pölistää.

Ja vielä: 1960-luvun alussa jolloin maito tuotiin kutakuinkin suoraan lehmästä maitokaupan kautta ruokapöytään, olin aina reidet 'ruvella'. Minulla epäiltiin maitoallergiaa, mutta syy selvisi ollessani 13-vuotias allergiatesteissä: olen allerginen LEHMÄLLE.

Alioita minulla on nytkin ja ollut erilaisia ennenkin. Niistä joskus...

K

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Heip.
Olen kiitollinen palautteestasi.
Toivon mukaan en ole kirjoitellut mitään epäasiallista tai loukkaavaa. KH